Bernheim Deneyleri

Bernheim Deneyi

Hippolyte Bernheim, yirminci yüzyılın başlarında fransa, nancy’de tıp profesörüydü.doktorun hastaya telkininin, bilinçaltının gücü sayesinde nasıl etkili olduğunu ilk açıklayanlardan biriydi.bernheim dili tutulan bir adamın hikayesini anlatmaktadır.

Her türlü tedavi denenmiş, hiçbir başarılı olmamıştı sonra bir gün adamın doktoru, sorunu çözeceğinden emin olduğu yeni bir yöntem öğrendiğini söylemişti.hastanın ağzına bir cep termometresi koymuştu. hasta, bunun kendisini kurtaracak araç olduğunu hayal etmişti.

Birkaç dakika sonra, dilini rahatça hareket ettirebildiğini fark etmiş ve neşeyle bağırmıştı bernheim şöyle devam ediyor vakalarımız arasında, aynı türden örnekler de yer almaktadır bir gün ofisime dört haftadır konuşma kaybı yaşayan genç bir kız geldi.

Teşhisi koyduktan sonra, öğrencilerime, konuşma kaybının bazen ani verilen elektrikle tedavi edilebildiğini, bunun telkin etkisi yaratabildiğini söyledim.

Birini gönderip indüksiyon aparatını aldırdım.elimi larniksin üzerinde koydum ve hafifçe gezdirdim. şimdi yüksek sesle konuşabilirsin dedim.

Çok geçmeden kıza “a”, “b” ve “Maria” dedirtmeyi başardım.bundan sonra sorunsuz konuşmaya başladı konuşma kaybı yoktu artık.burada Bernheim hastalarda inanç ve beklentinin gücünü göstermektedir.bunlar bilinçaltına yönelik güçlü bir telkin görevi görmektedir.
Bernheim
Bernheim Deneyleri
















Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski

EDHO Şu Yalan Dünya

Bahar Candan Dondurma Gibisin

La Casa De Papel Çav Bella

Vis A Vis Doruklara Sevdalandim

Tülay Maciran Melek Yüzlüm

Şemmame--HD--

Büşra Pekin Meyrik

Ertuğrul Polat Koşacaksın