Suçluluk Duygusundan Kurtulma Nedeni

Suçluluk Duygusundan Kurtulma

Harriet G. her gün geç saate kadar ofiste çalışıyordu genellikle gece yansından önce evine gitmiyordu bu kadar çok çalıştığı için amirlerinin ve iş arkadaşlarının onun sırtını sıvazlayacaklarını sanıyordu. Ama bunu yapmıyorlardı geç saatlere kadar çalışan bir tek o vardı.

Diğerleri onun bu fedakarlığının farkında bile değillerdi bu arada ailesi yaşantısında ciddi sorunlar vardı kocası ve iki oğlu onun yüzünü unutmuşlardı neredeyse küçük oğlunun oynadığı futbol takımı finallere kaldığında, maçı kaçırmakla kalmamış, kimin kazandığını sormayı da unutmuştu.

Bu da yetmezmiş gibi harriet’in doktoru ona ciddi bir yüksek tansiyon sorununun olduğunu söylüyordu kocası ayrılmak istediğini söyleyince harriet benimle konuşmaya geldi ona neden kocasını hayatının dışında tuttuğunu ve iki oğluyla da ilgilenmediği sordum.

Önce işini yürütebilmesi için çok çalışması gerektiğini söyledi bu kez iş arkadaşlarının da onun kadar zaman harcayıp harcamadıklarını sordum hayır, diye itiraf etti şirketteki diğerleri normal mesai saatleri içinde çalışıyorlardı ve işlerinde ondan daha iyi değillerdi.

Suçluluk Duygusu

Neden böyle deli gibi çalıştığına dair bir yorumda bulundum içini kemiren bir şey var. dedim yoksa böyle davranmazdın kendini bir şey yüzünden cezalandırıyorsun.bir süre bu önerime karşı çıktı.çalışma alışkanlıklarının normal olduğunu, diğer insanların tembel olduğunu söyledi durdu.

Ancak sonunda derin bir suçluluk duygusu olduğunu kabul etti on beş yıl önce, babası öldüğünde, büyük bir miktar paranın kardeşine devrolmasını engellemişti bunu neden yaptın? diye sordum. Açgözlülüğündenmi elbette hayır diye karşılık verdi kardeşimin... şey... uyuşturucu problemi vardı. Paranın ona geçmesi halinde neler olacağını biliyordum.

Kendi kendime, bu parayı kendini toparlaması halinde ona vermek için sakladığımı söylüyordum.” Ve dedim merakla Harriet derin bir soluk aldı bu hiç mümkün olmadı kardeşim kendini öldürdü. Belki de bunu bilerek yapmadı ama ne fark eder ki daha yirmi altı yaşındaydı.

Sürekli düşünüyorum ya parayı elimde tutmasaydım belki de bu parayla bir rehabilitasyon programına katılırdı. O zaman hâlâ bizimle olabilirdi. Ölümü benim suçum şimdi aynı durumda olsan, ne yapardın? dedin.bilmiyorum.” dedi başını sallayarak ama bir sorunu olduğu için ona yüklenmek yerine, yardımcı olmak için daha çok uğraşırdım.

Peki o zamanlar haklı olduğunu düşünüyor muydun diye sordum doğru şeyi yaptığını hissediyor muydun tabii dedi.ama şimdi yanıldığımı biliyorum. O para benim değildi yani şimdi olsa aynı şeyi yapmazdın hayır, yapmazdım.diye karşılık verdi yüzünde sert bir ifade belirdi ama bunun bir önemi yok yaptığım şey affedilemez.

Kardeşimden para çaldım ve o öldü cezamı çekeceğim bunu hak ettim cezalandırılmadığını açıkladım. O, kendi kendini cezalandırıyordu eğer hayatın yasalarını yanlış ya da kötüye kullanırsanız, buna bağlı olarak acı çekersiniz.

Elinizi çıplak bir elektrik telinin üzerine koyarsanız, şok yaşarsınız doğanın güçleri kötü değildir; bunların iyi mi yoksa kötü mü bir etki yaratacağını sizin onları nasıl kullandığınız belirler elektrik kötü değildir önemli olan onu evde ışığı yakmak için mi yoksa birine ölümcül bir şok vermek için mi kullandığınızdır tek günah, yasanın görmezden gelinmesidir; tek ceza da insanların yasayı yanlış kullanmalarına verilen otomatik tepkidir

Kimyanın prensiplerini yanlış kullanırsanız, işyerinizi havaya uçurabilirsiniz elinizi duvara çarparsanız, kanatabilirsiniz suçlu duvar değildir hata, sizin onu yanlış kullanmanızda yatar.

Yavaş yavaş, Harriet’in Tanrı’nın kimseyi yargılamadığını ya da cezalandırmadığını anlamasına yardımcı oldum bütün sıkıntısı, bilinçaltının kendi olumsuz ve yıkıcı düşüncelerine verdiği tepkiden kaynaklanıyordu.

İhtiyacı olan tek şey affedicilikti ama affediciliğin gerçek anlamı kendini affetmektir affedicilik, düşüncelerinizi ilahi uyum yasasıyla paralel hale getirmektir kendini yargılamak cehennem (kölelik ve sınırlama), affedicilik ise cennet (uyum ve huzur) kabul edilir.

Harriet zihnindeki suçluluk ve kendini yargılama yükünden kurtuldu ve tam olarak iyileşti bir sonraki kontrollerinde tansiyonu normale dönmüştü açıklama onu tedavi etmişti.
Suçluluk Duygusu
Suçluluk Duygusundan Kurtulma Nedeni



















Bir Katil Kendini Affetmeyi Öğrendi Okumak İçin Tıkla
Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski

EDHO Şu Yalan Dünya

Bahar Candan Dondurma Gibisin

La Casa De Papel Çav Bella

Vis A Vis Doruklara Sevdalandim

Tülay Maciran Melek Yüzlüm

Şemmame--HD--

Büşra Pekin Meyrik

Ertuğrul Polat Koşacaksın