Kötü Bir Alışkanlıktan Kurtulmak

Kötü Alışkanlıktan  Kurtulma

Bob J  umutsuzluğun eşiğindeydi içki yüzünden işimi, karımı ve ailemi kaybettim.” dedi karım benimle telefonda bile konuşmuyor kızımı görmeme izin vermiyor ne yapacağımı bilmiyorum içkiyi bırakmayı denedin mi? diye sordum.

Elbette denedim dedi pek çok kez hatta bir süre bırakıyorum da ama sonra içimde dayanılmaz bir dürtü hissediyorum ve iki haftalık açığı kapatıyorum korkunç bir durum bu bu talihsiz adam sürekli aynı deneyimleri yaşıyordu.

Aşırı içkinin onda bir alışkanlık haline geldiğinin farkındaydı ve bu alışkanlıktan kurtulup yeni bir alışkanlık edinmesi gerektiğini görüyordu.ancak içki zaafını bastırmak için çabaladıkça durum daha kötüye gidiyordu sürekli tekrarlanan başarısızlıkları onun bu dürtü ya da takıntıyı kontrol etme konusunda kendini umutsuz ve güçsüz hissetmesine neden oluyordu.

Güçsüz olma fikri bilinçaltına yönelik büyük bir telkin olarak faaliyet gösteriyor ve zayıflık hissini artırıyordu hayatını başarısızlıklardan ibaret görmesine yol açıyordu ona bilinç ve bilinçaltının fonksiyonlarını uyumlu hale getirmeyi öğrettim.

Bunlar işbirliği yaptığında, bilinçaltına ekilen düşünce ya da arzu fark edilir mantık yürüten aklı, bu adamın eski alışkanlık yolu kendisini bir sıkıntıya sürüklediğinde, bilinçli bir şekilde özgürlüğe, ayıklığa ve zihinsel huzura giden yeni bir yol oluşturabileceğini söylüyordu.

Yıkıcı alışkanlığı otomatik hale geldiğinde, bunu bilinçli tercihiyle yaptığını biliyordu olumsuz olarak koşullanabiliyorsa, olumlu olarak koşullanabileceğinin de farkındaydı sonuç olarak, bir alışkanlığın üstesinden gelemeyecek kadar güçsüz olduğunu düşünmekten vazgeçti.

İyileşmesinin önünde kendi düşüncelerinden başka engel olmadığını net bir şekilde anladı bu yüzden çok fazla zihinsel çaba ve zihinsel zorlamaya gerek yoktu.

Bir Alışkanlık Nasıl Kırılır Ya da Yaratılır

Hepimiz alışkanlık yaratıklarıyız alışkanlık, zihnimizin bir fonksiyonudur yüzmeyi, bisiklete binmeyi, dans etmeyi ve araba kullanmayı, bunlar bilinçaltımıza kaydolana kadar bilinçli bir şekilde tekrarlaya tekrarlaya öğrendik.

Sonra bilinçaltının otomatik alışkanlık eylemi devreye girdi bu ikinci doğa olarak da bilinir bu bilinçaltının birinci doğayı oluşturan düşünce ve eylemlere verdiği tepkidir kendi alışkanlıklarımızı yaratırsak, bundan sonra iyi alışkanlıklarımızı ve kötü alışkanlıklarımızı seçebiliriz.

Eğer olumsuz bir düşünceyi ya da eylemi belirli bir süre boyunca tekrarlarsanız, kendinizi alışkanlığın zorlaması altına sokarsınız bilinçaltının yasası zorlamadır.
Kötü Alışkanlıktan  Kurtulmak
Kötü Bir Alışkanlıktan  Kurtulmak






















Zihinsel Resmin Gücü -Okumak İçin Tıkla
Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski

EDHO Şu Yalan Dünya

Bahar Candan Dondurma Gibisin

La Casa De Papel Çav Bella

Vis A Vis Doruklara Sevdalandim

Tülay Maciran Melek Yüzlüm

Şemmame--HD--

Büşra Pekin Meyrik

Ertuğrul Polat Koşacaksın