İnsan İlişkilerinde Empati

İnsan İlişkileri Ve Empati

Geçenlerde Alice O. adında genç bir kadın beni ziyaret etti işyerindeki bir başka genç kadından uzun süredir nefret ettiğini söyledi bunun nedeni diğer kadının ondan daha güzel, mutlu ve varlıklı olmasıydı.kadının, şirketin Alice’in uzun süredir hayran olduğu CEO’su ile nişanlanması, bardağı taşıran son damla olmuştu.

Düğünden bir gün sonra, Alice’in bu kadar hoşlanmadığı kadın şirkete ilk evliliğinden olan kızıyla gelmişti. Alice iş arkadaşının bir kızı olduğunu, hatta daha önce evli olduğunu bilmiyordu.doğuştan gelen bir sorundan dolayı kızın bacağında çelik bir alet vardı.

Alice, kızın annesine şunları söylediğini duymuştu: “Anne, yeni babam da burada mı çalışıyor? Burayı çok sevdim, çünkü sevdiğim insanlarla dolu. Kanım birden bu küçük kıza kaynayıverdi dedi Alice Onun kendini ne kadar mutlu hissettiğini biliyordum.

Bu kadının benim hiç bilmediğim şeyler sayesinde ne kadar mutlu olduğunu gördüm. birden ona karşı sevgi hissettim. odasına gittim ve kendisine mutlulukların en büyüğünü diledim.
Bunu söylerken samimiydim.” Alice o anda psikologların empati adını verdiği şeyi yaşamıştı.

Bu , başkalarının duygularını anlamak anlamına gelen sempatiyle aynı şey değildir. Daha fazlasıdır. Hayali olarak kendinizi başka insanların zihinsel durum ve tutumlarına yansıtmanız anlamına gelir. Alice zihinsel durumunu ve yüreğindeki hissi diğer kadına yansıttığında, onun deneyimini düşünmeye başlamıştı sanki.

Diğer kadın gibi düşünüyor ve hissediyordu. Aynı zamanda, kendini çocuğun zihnine de yansıttığı için, onun gibi de düşünüp hissetmeye başlamıştı.

Ne zaman bir başkasını incitme ya da onun hakkında kötü şeyler düşünme eğiliminde olduğunuzu hissederseniz, kendinizi onun zihnine yansıtın ve duruma onun açısından bakmaya çalışın.

İmrenme, kıskanma, öfkelenme eğiliminde olduğunuzu fark ederseniz, kendinizi karşınızdaki kişinin yerine koyun. Birbirinizi sevin.
Empati
İnsan İlişkilerinde Empati



















Kendinden Ödün Veren Asla Kazanamaz Okumak İçin Tıkla
Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski

EDHO Şu Yalan Dünya

Bahar Candan Dondurma Gibisin

La Casa De Papel Çav Bella

Vis A Vis Doruklara Sevdalandim

Tülay Maciran Melek Yüzlüm

Şemmame--HD--

Büşra Pekin Meyrik

Ertuğrul Polat Koşacaksın