Cinlerin Yaratılma Sebebi ve Sorumlulukları

Cinlerin Yaratılma Sebebi Sorumlulukları

Hiç şüphesiz cinlerin yaratılış sebebi insanlarınkinden farklı değildir. İnsanlar da, cinler de Allah'a kulluk etmek için yaratılmışlardır. Nitekim Kur'an-ı Kerim'de; “Ben cinleri ve insanları ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” buyrulmaktadır.

Bu da onların kullukla mükellef olduklarını, iman ve itikat gibi inanç esaslarından olduğu gibi, haram-helal gibi itaate, namaz, oruç gibi de ibadete yönelik hususlardan sorumlu olduklarını göstermektedir.

Peygamber efendimiz sadece insanların değil cinlerin de peygamberidir. Allah'ü Teala Kuran- Kerim'de buyuruyor ki "Ey habibim! Onlara de ki cinlerden bir grubun Kur'an-ı Kerim dinlediği bana bildirildi. Onlar şöyle demişlerdi.

Muhakkak ki biz doğru yola götüren akıllara durgunluk ve hayranlık veren bir Kur'an dinledik. Ona inandık, Rabbimize hiçbir şeyi ortak koşmayacağız.Cin Suresi 1,2

Cinler alemindeki
durum, insanlara göre şekillenmekte ve “her insanla beraber bir cin bulunması” hadisinden yola çıkarak, onların insanlara bağlı olarak yaşadıklarını ve insanların sosyal hayatlarına göre de sosyal hayatlarının şekillendiğini söylemek mümkündür. Buna göre, insanlar da ne varsa onlarda da olacak ve insanlar arasındaki hakim görüş ve düşünceye de sahip olacaklardır.
Cinlerin Yaratılma Sebebi
Cinlerin Yaratılma Sebebi
Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski

EDHO Şu Yalan Dünya

Bahar Candan Dondurma Gibisin

La Casa De Papel Çav Bella

Vis A Vis Doruklara Sevdalandim

Tülay Maciran Melek Yüzlüm

Şemmame--HD--

Büşra Pekin Meyrik

Ertuğrul Polat Koşacaksın