Blogger Tanıtım Yazıları Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Blogger Tanıtım Yazıları Hakkında

Blog Yazarak Para Kazanma yöntemleri arasında en sık karşılaştığımız yöntemlerin başında tanıtım yazıları geliyor blogların internet dünyasındaki gücünden faydalanmak isteyen firmalar markalar siteler bloggerların kapısını çalarak tanıtım yazısı alma taleplerini iletiyorlar.

Fakat dijital pazarlama sektörünün yabancısı olan yeni bloggerlar bu teklif nasıl cevap vereceklerini, hangi adımları izlemeleri gerektiğini bilmiyorlar tanıtım yazıları ile ilgili en çok gelen sorulara yanıt vererek bir kılavuz oluşturmanın faydalı olacağını sanıyorum.

Tanıtım Yazısı Nedir?

Bir firma, marka, ürün, hizmet ya da site hakkında bilgi içeren blog içeriklerine tanıtım yazısı denir. Tanıtım yazılarını yayınlanma amacına göre 4’e ayırabiliriz:

1. Tanıtım Amaçlı Tanıtım Yazıları:
Kişinin firmasını, ürününü, hizmetini ya da web sitesini tanıtmak, bilinirliğini ve görünürlüğünü artırmak amaçlı yayınlatmak istediği tanıtım yazılarıdır. Bu tür tanıtım yazısı teklifleri genellikle yazıyı yayınlatacak firma/site ile ilgili aynı sektörde yayın yapan ve popüler bloglara gelmektedir.

2. Trafik Amaçlı Tanıtım Yazıları:
Kişinin web sitesine trafik yani hit almak, ziyaretçi sayısını artırmak amaçlı yayınlattığı tanıtım yazılarıdır. Bu tür tanıtım yazısı teklifleri de yine hedef kitlenin takip ettiği popüler bloglara gelmektedir.

3. Backlink amaçlı tanıtım Yazıları
: Hedeflediği anahtar kelime ile ilgili arama sonuçlarında üst sıralara çıkmak isteyen siteler kaliteli bloglarda tanıtım yazıları yayınlatır. Yazı da ise hedeflediği anahtar kelimeler üzerinden kendi sitelerine link verirler. Bu tür tanıtım yazısı teklifleri hızlı indexlenen, itibarlı, çeşitli SEO değerleri yüksek bloglara gelmektedir.

4. Satış Amaçlı Tanıtım Yazıları:
Online ürün atışı yapmak isteyen kişiler için de bloglar oldukça uygun mecralardır. Bir ürününü online ortamda atmak isteyen kişi hedef müşterisinin ziyaret ettiği popüler bloglarda tanıtım yazısı yayınlatarak satış sayfasına link verirler.

Tanıtım Yazısı Faydaları Ve Zararları Nelerdir?

Fayda 1: Bir blogger olarak gelen tanıtım yazısı tekliflerini değerlendirmenin en büyük faydası elbette maddi kazançtır :) Öyle ki çoğu zaman banner ve AdSense gelirlerinden daha fazla kazandırmaktadır tanıtım yazıları.

Fayda 2:
Tanıtım yazıları blogunuzun güncel kalmasını sağlar. Tabi blogunuzun konusuyla alakası olmayan, takipçilerinizi rahatız edecek içerikler olmaması şartı ile. Örneğin moda konulu bir blogunuza moda markalarından ve e-ticaret sitelerinden gelen tanıtım yazılarını yayınlamanız kullanıcıya ilgi duyacağı güncel içerik sunmak demektir.

Fayda 3:
Bazı tanıtım yazıları blogunuza Google’dan hiç ummadığınız kadar trafik getirebilir. Zarar: Blogunuzda tanıtım yazısı yayınlamanın tek zararı takipçilerinize inanmadığınız bir içeriği sunmaktır. Tanıtım yazıları iyi para getiriyor diye arka arkaya yayınlayıp blogunuzu tanıtım yazıları ile doldurursanız takipçileriniz bir bir takipten çıkar ve aslında para kazanırken çok daha değerli şeyleri kaybettiğinizi anlarsınız.

Tanıtım Yazısı Fiyatları Nasıl Olmalıdır? 

Bir kişi blogunuzda tanıtım yazısı yayınlamak için sizle irtibat kurduğunda soracağı ilk şey ücrettir. Alexa sıralaması, aylık trafik, citation flow gibi değerler fiyat belirlemede önemli faktörler olsa da siz istediğiniz fiyatı talep etmekte özgürsünüz. Eğer fiyat ile ilgili hiç bir fikriniz yoksa sizinle benzer blogların reklam sayfalarını ziyaret edip talep ettikleri ücreti öğrenmeye çalışabilirsiniz. Ücret belirlemede kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise Hürriyet

Bumerang’ın Boomads içerikleri için size teklif ettikleri ücreti baz almaktır. Beni hiçbiri ilgilendirmez diyorsanız şöyle bir düşünün; ne kadar para verseler alakasız bir içeriği blogunuzda yayınlardınız? Aklınıza bir rakam geldi mi? İşte tanıtım yazısı için talep edeceğiniz ücret o

Tanıtım Yazısı Nasıl Yazılır?

Blogunuzda tanıtım yazısı yayınlatmak isteyen kişiler size hazır bir içerik gönderip bunu yayınlamanızı isteyebilirler. Ben tanıtım yazısının blogun sahibi blogger tarafından yazılmasını tercih ederim. Her iki taraf için de daha faydalı olacaktır. Örneğin ben nispeten uzun ve detaylı içerikler oluştururum, belli bir tarzım vardır.

Tanıtım yazısında karşı tarafın istediği özelliklerden bahsedin ve istediği linkleri verin fakat bunu olabildiğince doğal bir şekilde yapın. Tanıtım yazılarının yukarıda bahsettiğim faydaları için diğer yazılarınızda gösterdiğiniz özeni gösterin.

Temel site içi SEO tekniklerini bu içeriklerde de uygulayın. SEO ajansları ve bireysel olarak SEO çalışması yapan kişiler sıklıkla blogların kapısını çalarak özellikle backlink almak amaçlı tanıtım yazısı almak istediklerini belirtiyorlar.
Blogger Tanıtım Yazıları
Blogger Tanıtım Yazıları Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski

EDHO Şu Yalan Dünya

Bahar Candan Dondurma Gibisin

La Casa De Papel Çav Bella

Vis A Vis Doruklara Sevdalandim

Tülay Maciran Melek Yüzlüm

Şemmame--HD--

Büşra Pekin Meyrik

Ertuğrul Polat Koşacaksın